четверг, 14 ноября 2013 г.

Как правильно Suggest или Offer?

Предлагать:

SUGGEST (выдвинуть план или идею)OFFER (предлагать что-то конкретное, ощутимое)
He suggested that we should go home. Он предложил пойти домой, т.е. он выдвинул идею пойти домой.He offered me a job. Он предложил мне работу, т.е. он предложил мне нечто конкретное.
Важно!!! Глаголы suggest и offer отличаются не только значением, но и сочетаемостью с другими частями предложения! Главное отличие – это то, что после offer ставится инфинитив, а после suggest – герундий.
To suggest smth. (to smb.) He suggested a good idea (to John).To offer smth. He offered his help.
To suggest doing smth. He suggested going home.To offer smb. smth. He offered me his help.
To suggest that smb. (should) do smth. He suggested that we (should) go home.To offer smth to smb. He offered his help to me.
To suggest to smb. smth./ doing smth. He suggested to me going home.To offer to do smth. He offered to help me.
To suggest smb’s doing smth. He suggested our going home.

Комментариев нет:

Отправить комментарий